Hallå!

Nu är vi igång här på nya bloggen!
 
Den är inte helt färdig än, jag vill få in lite nya bilder men jag har inte fotat speciellt mycket sen våren faktiskt kom hit. Nu har det ju tyvärr blivit dåligt väder men förhoppningsvis tittar solen fram någon gång under helgen. Tills dess får det duga som det är! Eftersom bloggen är ny och fräsch kanske en aktuell presentation skulle vara på sin plats?
 
Jag heter då Sabina och är 22 år gammal. Min bästa vän och trogna följeslagare heter Dalorogården's Lee-Smile, Smilla till vardags. Hon är en Australian shepherd född 050307. Hon är alltså 11 år gammal och vi är inne på vårt sjätte år tillsammans. Smilla är min "once in a lifetime"-hund och det absolut viktigaste jag har i mitt liv.
 
Jag jobbar på Lillängens hunddagis och pensionat där jag började den 8 Februari i år. Jag hade praktik där när jag gick i gymnasiet och även via AF efter studenten och trivdes alltid jättebra, så det var ett rent nöje att skriva på anställningsavtalet i början på året. Smilla är med mig på jobbet om dagarna där hon umgås med några väl utvalda kompisar och strosar runt i skogen på lunchpromenaderna.
Jag pluggar även 100% på distans och kommer fortsätta ytterligare två terminer med start till hösten.
 
Jag bor tillsammans med mina föräldrar i en villa, jag letar dock ganska febrilt efter ett eget boende men det är inte helt enkelt i kommunen jag bor i.
 
På fritiden promenerar vi gärna i skogen, tränar rally, uppletande och tricks. Smilla är numera nöjd med att bara få vara med och ha det bra på ålderns höst, men hjärngympa och framförallt godis går alltid hem.
 
Ja, det var lite om mig! Egentligen har jag mer att berätta, men jag tänker hålla det för mig själv ett litet tag till. Spännande eller? Jag tycker i alla fall det!

Kommentera här: