Kort återbesök och fin återhämtning

Igår blev det en snabbvisit till veterinären för att tömma ut lite sårvätska som samlats under huden vid stygnen. Enligt veterinären är det ingen fara då kroppen kommer absorbera sårvätskan men i och med att operationssåret är sytt i tre lager så kan det fördröja läkningen när vätskan samlas mellan hudlagren. Jag kollar ju såret varje dag och i torsdags såg ett par av stygnen lite kladdiga ut så jag ringde igår och fick bestämma själv om jag ville komma in eller bara fortsätta hålla rent. Det kändes bäst att åka in och nu när det är tömt på vätska så ska jag fortfarande hålla rent i och med att lite fortfarande kan sippra ut. Men nu hoppas jag att det läker lika fint som det gjort hittills så vi kan plocka stygnen på onsdag som vi har bokat tid för.
 
Smilla har återhämtat sig otroligt bra. Hon är hur pigg som helst och nu är vi riktigt uttråkade båda två. Hon får inte anstränga sig så vi går bara koppelpromenader på 10-15 minuter så nu längtar vi verkligen tills vi kan promenera i skogen igen. Vi roar oss med lite hjärngympa men hon tenderar att ånga på lite väl mycket när man använder godis, vilket inte är ett problem annars men nu när hon ska hållas lugn så blir det lite problematiskt. Som sagt så hoppas vi att stygnen tas på onsdag så vi kan börja trappa upp motionen igen och träna upp bukmuskulaturen med hjälp av skritt i varierad terräng, träning med pilateboll och cavalettibommar.
 
Vi går även i väntans tider och nu är det bara en vecka kvar innan jag får hem min lilla loppa. 4 veckor har gått sen det bestämdes att jag skulle köpa henne så det är frustrerande att vänta så länge. Smillas operation fördröjde ju hämtningen med två veckor så jag börjar bli otålig nu. Smillas återhämtade är självklart viktigast nu och jag har ju trots allt väntat i 3 år på att få min corgi, så en ynka vecka till ska man väl klara. Men när uppfödaren skickar bilder och videoklipp på henne så vill man ju inte annat än att få hem henne. ♥

Kommentera här: