Lövhögar och veterinärbesök

Tyvärr så har hösten varit otroligt tråkig här, riktigt grå, trist och kall. Det har varit väldigt lite solljus här de senaste veckorna men för några dagar sen lyckades vi åtminstone få några timmars sol under vår långpromenad. Jag passade självklart på att ta årets obligatoriska lövhögsbilder på tjejerna.
 
I onsdags var vi även iväg till veterinären. Smilla var alldeles hostig på tisdagen så jag blev ju orolig over eventuella blåsljud på hjärtat eller något tokigt med lungorna. Jag ringde på tisdagen och fick en tid till dagen efter, hon förblev hostfri resten av tisdagen och onsdagen men jag åkte in ändå. Veterinären konstaterade att både hjärta och lungor lät bra och att det troligen bara var något som fastnat i halsen. Så jag kan väl erkänna att jag överreagerade en aning men det är ändå skönt att veta att hennes hjärta och lungor låter bra. Hon blir ju trots allt 12 år om några månader så man är ju otroligt orolig att hon ska bli dålig. Men allt såg bra ut och hon är vid mycket fin vigör för sin ålder och enligt veterinären hade hon rätt schyssta tänder också. Så jag kan andas ut och försöka njuta av min gamla fina trotjänare istället för att ständigt oroa mig för henne (mission impossible).
 
 
 

Kommentera här: