En halvsnurrig månadsresumé

Jag blir så frustrerad på mig själv när jag hela tiden låter det gå så himla långt mellan blogginläggen här. Bloggen är ju liksom lite av en dagbok och jag gillar att gå tillbaka och läsa om vad vi gjort och jämföra med hur saker och ting är nu. Jag försöker skriva träningsdagbok eller rättare sagt, jag ska försöka börja skriva träningsdagbok men här skriver jag ju om så mycket annat vi hittar på, inte bara träningsrelaterade grejer. Så för jag vet inte hur många gånger - skärpning!
 
Anledningen till dålig uppdatering beror inte enbart på glömska och lathet, jag har haft väldigt mycket att göra de senaste veckorna. Vi avslutade rallykursen - kursen i sig var rolig och lärorik, tyvärr känner jag inte att vi fick ut så mycket av den som jag hade hoppats. Det var en timme i veckan, alla tränade samtidigt och upplägget var nog inte riktigt min grej. Instruktören var och är jätteduktig, så det var nog bara, som sagt, upplägget som inte passade oss. Men vi ska gå fortsättningskursen till våren, då är tillfällena längre och vi har garanterat utvecklats mycket tillsammans tills dess.
 
Vi går ju även lydnadskurs och har ett par tillfällen kvar innan den är slut. Vi har verkligen jätteroligt på den här kursen och vi lär oss så himla mycket. Vissa saker är fantastiskt bra och andra är inte riktigt min grej men det är ju det som är så bra, man får plocka med sig bitar man gillar och jobba utifrån det. Upplägget här är väldigt annorlunda mot rallykursens då man tränar en och en, vilket gör att man lär sig dubbelt upp. Att titta när andra tränar är minst lika lärorikt som att träna själv. Jag känner att vi faktiskt har kommit någon vart sen vi började och är jättemotiverad att fortsätta med tävlingslydnad. Nästa år börjar ju allt nytt att gälla och tanken är att vi ska debutera då, om det blir i vår eller nästa höst låter jag vara osagt dock!
 
Som jag nämnde ovan lär man sig så himla mycket av att titta på andra, vilket jag spenderade hela helgen med att göra för några veckor sen. Jag jobbade som funktionär på Pudel-SM, jag var inropare och hinderfixare på rallylydnaden - nybörjare, avancerad och mästarklass. Så jag hade verkligen första parkett hela helgen. Jag är fortfarande inspirerad och motiverad sen dess men eftersom vi fortfarande håller på grundar så försöker vi ta en momentsport i taget så här i början. Men det var fantastiskt roligt och lärorikt att jobba som funktionär!
 
Jag känner att detta kan bli onödigt långt om jag ska sitta och skriva om allt vi gjort sen sist, jag får helt enkelt bli bättre på att skriva med jämna mellanrum så det slipper bli så här hattigt. Jag bara måste nämna vilka fantastiska spårhundar jag har! I lördags gick Aztra sitt första och andra bruksspår någonsin och alltså wow. Vilken hund! Och Smilla som närmar sig 12 år är ju bara helt otrolig. Det levde jag på hela helgen kan jag säga!

Kommentera här: