I väntans tider

Nu kan jag inte hålla mig längre. Vi väntar tillökning! En unghund från Danmark kommer jag hämta hem på lördag. Igår var hon på veterinärbesiktning och fick en OK-stämpel på rumpan med UA på allt. Jag har väntat i 3 veckor och nu är det bara några dagar kvar innan jag hämtar henne. Hon har precis fyllt ett år och säljs av uppfödaren som tänkt behålla henne men på grund av personliga skäl och hundens höga aktivitetsnivå bestämde hon sig för att omplacera henne till någon som vill ta till vara på kapaciteten. Jag är så himla exhalterad och motiverad nu, det ska bli så otroligt roligt att få forma en så pass ung hund och jag ser fram emot att äntligen få utveckla ambitionen jag har. 
 
Planen från början var en valp, men efter funderande och övervägande insåg jag att en unghund är mer lämpligt. Det skulle bli svårt att få ihop det med jobbet, för även om jag har hundarna med mig så känns det inte optimalt att ha med en liten valp på hunddagis så tidigt. Smilla var en bidragande faktor då en valp skulle kunna bli för jobbigt för henne att hantera. Detta inklusive några andra faktorer avgjorde beslutet och jag bestämde mig för att kolla runt bland andra entusiaster av rasen och där fick jag napp.
 
Så natten mellan fredag/lördag bär det av på en 16 timmars bilresa tur och retur för att hämta hem en väldigt efterlängtad liten filur.
 
Vilken ras är hon då? En Welsh corgi cardigan, såklart!

Kommentera här: