Utflykt till Gårdskär

Pga absolut jävla skitvarmt gjorde vi typ ingenting under större delen av dagen. Jag hatar sån här värme, jag får eksem på armarna och bröstet, bränner skiten ur mig och ser ut som en kräfta (hej jag har aldrig någonsin haft en snygg bränna). Min näsa kan just nu utan tvekan konkurrera ut Rudolf som tomtens ledande ren (varför finns det inte högre solskyddsfaktor än 50?). No joke.
However. Smilla blir nästan sjukligt påverkad så vi försöker att inte anstränga oss öht. Badar gör vi dock och det gjorde vi även idag. Först badade jag och Aztra i poolen, sen på eftermiddagen åkte vi ut till Gårdskär och hade picknick. Jag badade utomhus för första gången på flera år och det var inte ens lite kallt i vattnet. Hundarna simmade med glädje och Aztra skötte sig helt exemplariskt. Det var en del folk vid badplatsen som fikade och grillade men hon hade inga planer på att gå fram till någon annan fast hon var lös. Detta glädjer mig väldigt mycket och då är det bara att jobba vidare med lösträning med flera typer av störning. Jag hade ju inte släppt henne om jag trodde att hon inte skulle lyssna, men när hon inte ens visar intresse av att sticka fram och hälsa så blir jag riktigt nöjd. 
 
Imorgon skulle det bli svalare, men eventuellt regn. Jag hoppas att vi hinner med någon timmes passivitetsträning i centrum mellan skurarna om det nu blir det. Igår introducerades klossen och det ska vi fortsätta med imorgon.
 
 

Kommentera här: